Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

Kijk op kaarten! (DJO)

Deze serie behoort tot het interessegebied: Aarde & heelal
Leeftijdsindicatie: van 9 t/m 12 jaar.

In de serie Kijk op kaarten! leren kinderen meer over topografische kaarten. Verteld wordt welke verschillende soorten kaarten er zijn en wanneer welke kaart wordt gebruikt. Ook leren kinderen hoe ze een kaart kunnen lezen en wat het belang hiervan is.
Alle boeken bevatten een verklarende woordenlijst en een doe-pagina om kinderen de kennis te laten toepassen.

Recensies
Kaarten en kaart lezen (door NBD Biblion)
Je omgeving in kaart (door NBD Biblion)
De wereld in kaart (door NBD Biblion)

Kijk op kaarten! (DJO)


De reeks 
De Jonge Onderzoeker 
De Jonge Onderzoeker
 is een reeks leesseries met in totaal tientallen informatieboeken. De boeken zijn in de eerste plaats geschikt voor kinderen van 10-13 jaar die zich in een onderwerp willen verdiepen. Door de diversiteit vinden vrijwel alle kinderen wel boeken over onderwerpen die hen boeien of waar ze nieuwsgierig naar zijn, óók kinderen die minder door fictie worden aangesproken.
Elk boek gaat over een duidelijk afgebakend onderwerp en leent zich daardoor goed voor boekpresentaties, werkstukken en spreekbeurten, of als verdiepend materiaal naast de wereldoriëntatie-lesstof. Voor leerkrachten bieden de boeken aanvullende informatie bij de behandeling van specifieke onderwerpen. Elk boek bevat bovendien een lijst met zorgvuldig gekozen weblinks en een woordenlijst.
titelprijsbestel
DJO06 - Kijk op kaarten! (serie 3d.)
-
€ 37.80
DJO238 - Kaarten en kaart lezen
9789461750945

• Wat is een hoogtelijn?
• Hoe gebruik je een raster?
• Hoe helpen breedte- en lengtecirkels je om een plek te vinden?
In Kaarten en kaart lezen vind je de antwoorden op deze en andere vragen. Je leest over kleuren, lijnen en symbolen op kaarten. Als je dit boek uit hebt, kun je allerlei soorten kaarten lezen!

€ 14.00
DJO239 - Je omgeving in kaart
9789461750952
• Hoe gebruik je een online kaart?
• Waarom zijn de routes op een metrokaart recht?
• Wat is een geïllustreerde kaart?
In Je omgeving in kaart vind je de antwoorden op deze en andere vragen. Je leest over stadsplattegronden en andere kaarten van kleine gebieden. Als je dit boek uit hebt, kun je een plattegrond maken van je eigen school!
€ 14.00
DJO240 - De wereld in kaart
9789461750969
• Wat is een staatkundige kaart?
• Waarvor is een grondstoffenkaart handig?
• Is het waar dat cholera zich niet verder verspreidde dankzij een kaart?
In De wereld in kaart vind je de antwoorden op deze en andere vragen. Je leest wat kaarten je kunnen laten zien, van toeristische informatie tot het weer. Als je dit boek uit hebt, weet je van veel soorten kaarten iets af!
€ 14.00
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv