Schoolsupport biedt scholen effectieve taal- en rekenspellen, voor elk leerjaar. Aantrekkelijke oefening én extra oefening op het gebied van tafels, woordenschat, tekstbegrip, klokkijken, spelling, optellen en aftrekken. Op een speelse en effectieve manier oefenen staat centraal bij deze spellen. Je leerlingen oefenen alleen of in (kleine) groepjes. Laat elke leerling op zijn of haar eigen niveau werken, want zo leert iedere leerling met plezier!
Spelfie is een zelfcontrolerend taalspel waarbij leerlingen zelfstandig met de Voorlezer of in tweetallen de spellingcategoriën oefenen en automatiseren met dicteezinnen.
Voor groep 3/4 en groep 4/5
Tafeltreffers is een spel om doelgericht de tafels te oefenen.
Eerst oefenen leerlingen individueel om vervolgens samen met een maatje of begeleider een wedstrijd te spelen. Het wedstrijdelement werkt motiverend: Wie scoort de meeste punten?
Voor groep 4 en groep 5
In de quizkaartspellen van QUIZ IT! zitten honderden denk- en geheugenquizvragen. De spellen staan garant voor urenlang speelplezier en breinkraken: spelenderwijs je denkvermogen verhogen. Door de kleurrijke illustraties zien de spellen er extra aantrekkelijk uit.
Voor 8 tot 10 en 10+
Spelenderwijs ontleden? Met de Grammy-dozen voor groep 5-6 en groep 7-8 heeft het onderwijs er weer twee taalspellen bij. Superhandig voor gerichte, speelse, oefening van woordsoorten en zinsdelen. In een modern jasje, met 4 oefenspellen per doos en zelfcontrole, zet je Grammy snel en makkelijk in.
9 tot en met 14 jaar
Zoek je een leuk spel om spelenderwijs woorden en tekstbegrip te oefenen? DraaiTaal 3.0 biedt per leerjaar 384 woorden aan in contextzinnen of met betekenissen. De woorden komen uit de meest gebruikte taalmethoden (Staal en Taal actief) én Cito Woordenschat 3.0.
Nu ook DraaiTaal 3.0 voor groep 3!
7 tot en met 13 jaar
Rekenvlot oefent power en speed op een systematische en aantrekkelijke wijze en is erop gericht om spelenderwijs tot vlot leren rekenen en automatiseren te komen met de essentiële bouwstenen van het rekenen tot 20, in fase 1a. Rekenvlot geeft de leerling daarbij meer eigenaarschap over de eigen rekenontwikkeling met de Rekenpas. Eigenaarschap motiveert, draagt bij aan een positiever zelfbeeld en leidt tot hogere
resultaten.
Toverstapels is een zelfcontrolerend spel waarbij kinderen spelenderwijs kunnen oefenen met het leren en automatiseren van zowel optel- en aftreksommen als tafels. Door de visualisatie van de sommen kunnen leerlingen snel en gemakkelijk zelf hiermee aan de slag met weinig tot geen hulp nodig van de leerkracht. Deze spellen kunnen gebruikt worden als aanvulling op de lesmethode en als remediëring bij langzame of moeizame rekenaars.
De vernieuwde Toverstapels 3.0 heeft een stevige duurzame verpakking, die gebruikt kan worden als Leitnerbox. Een Leitnerbox bevat 2 sets kaarten.
Groepen 3 tot en met 7
Met Zinvuller oefenen leerlingen met het volledig maken van zinnen binnen een context. Zinvuller biedt zinvolle oefening met gatenteksten.
7 tot en met 12 jaar
De complete set van klokkentoren bestaat uit vier spellen met elk hun eigen onderwerp: analoge tijd, digitale tijd, de kalender en van seconde tot millennium. Met deze uitdagende spellen kunnen leerlingen oefenen met tijd en tijdsbesef. Elk spel bestaat uit 48 kaarten, waarmee je vier verschillende spellen kunt spelen.
8 tot en met 11 jaar
Met Voegwerk oefen je door middel van een dobbelspel het vervoegen van werkwoorden op het gebied van de persoonsvorm, gebiedende wijs, voltooid deelwoord en bijvoeglijk gebruikt voltooid deelwoord. Leerlingen kunnen zo in kleine groepjes (extra) oefenen met werkwoordspelling. Tijdens het spel controleren de leerlingen elkaar met behulp van de antwoordenkaartjes. Ze kunnen er dus zelfstandig mee oefenen.
9 tot en met 11 jaar
Elk Doe de hussel-spel bevat meerdere series kaarten om zinnen in een goede volgorde te leggen zodat er een logisch verhaal volgt. Leerlingen husselen zinnen van links naar rechts zodat ze uiteindelijk tot een goed verhaal komen. Elke spe(e)lset bevat 96 zinnen waarmee leerlingen zowel begrijpend lezen als de woordenschat oefenen van de betreffende groep. Elk goed gevormd verhaaltje laat op de achterkant een oplossingswoord zien!
De vernieuwde Doe de hussel 3.0 heeft een stevige en duurzame verpakking. Elke verpakking bevat 2 sets kaarten.
8 tot en met 13 jaar
BrainSnacks trakteert de leerlingen op nieuwe unieke visuele breinbrekers. BrainSnacks zijn uitdagende raadsels en puzzels die de hersenen flink aan het werk zetten. Naast BrainSnacks Online zijn er nu ook breingymboxen in kaartvorm, op twee niveaus!
8 tot en met 13 jaar
Wistet staat voor wiskundig kwartet en is een educatief rekenspel waarmee leerlingen vier verschillende visuele representaties van getallen en sommen bij elkaar zoeken. Door deze representaties aan elkaar te koppelen krijgen (zwakke) rekenaars meer inzicht in het rekenen en helpt het uw leerlingen een verbinding te leggen tussen contextopgaven en kale rekensommen.
Groep 1 tot en met 8
Spellingtoren is een zelfcorrigerend spel dat op een leuke manier de spelling traint. Ideaal voor korte momenten tussendoor, de weektaak of het zelfstandig werken. Het spel kan individueel worden gespeeld, maar ook in tweetallen of kleine groepjes. En het is ook geschikt voor klassikale bespreking.
8 tot en met 11 jaar
Leerlooierstraat 6
4871 EN Etten-Leur
Nederland
+31 (0)76 205 01 00
service@schoolsupport.nl
Leerlooierstraat 6
4871 EN Etten-Leur
Nederland
+31 (0)76 205 01 00
service@schoolsupport.nl