Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

Boemerang (ML)

Zo help je zwakke lezers met passende leesboeken!
Lezers met een leesachterstand hebben al in groep 3 speciale boeken nodig. Boemerang!-boeken zijn voorzichtig met moeilijke woorden en figuurlijk taalgebruik, ze zijn niet te dik, zijn in kleur en hebben een ruime, overzichtelijke bladspiegel én een royale lettergrootte. Boemerang!-boeken zijn makkelijk en leuk om te lezen en zijn zeker niet kinderachtig. 

Er zijn 10 delen, mooi verdeeld over de lagere leesniveaus:

M3-M4: De gevoelige Kik en zijn vriendjes (7+)
M3-E4: De grappige serie over de avonturen van 
Cowboy Rik (8+)
M5-M6: De spannende, avonturenserie De huid van de slang (10+)

Zwakke lezers lezen graag series, dat geeft houvast en vertrouwen. Met een oplopend AVI-niveau binnen de series laat Boemerang! de kinderen als vanzelf groeien in leestechniek. 
Boemerang!-boeken hebben niet te veel pagina's, een overzichtelijke bladspiegel in de Heinemann Special dyslexieletter én zijn zeker niet kinderachtig!


In 2017 verschijnen nog 10 nieuwe delen.
titelprijsbestel
MBOE100 - Boemerang (serie 10 delen)
9789043704731

Deze set bevat de 9 boeken:

M3-E3: De gevoelige Kik en zijn vriendjes                                 3 boeken   7+
M3-E4: De grappige serie over de avonturen van Cowboy Rik     4 boeken   8+
M5-M6: De spannende, avonturenserie De huid van de slang      3 boeken   10+

Boemerang! is een serie voor Makkelijk Lezen. De boeken passen bij de leeftijd waarvoor ze zijn geschreven, maar zijn eenvoudiger qua leestechniek. Bedoeld voor kinderen die lezen moeilijk vinden, al vanaf groep 3. Deze kinderen lezen graag series, dat geeft houvast en vertrouwen. Door het oplopende AVI-niveau binnen de series groeien de kinderen al lezend vanzelf in leestechniek.

Boemerang!-boeken hebben niet te veel pagina's, een overzichtelijke bladspiegel in de Heinemann Special dyslexieletter én zijn zeker niet kinderachtig!

€ 95.00
MBOE100A - Boemerang - Kik (serie 3 delen)
Deze set bevat de 3 boeken:

M3-M4: De gevoelige Kik en zijn vriendjes (3 boeken   7+)

Uit de NBD-recensies: 'Door de opmaak, vlotte stijl en herhaling van de tekst die Kik steeds uitspreekt, is het verhaal goed te lezen door kinderen die moeite hebben met lezen. De prachtige, sfeervolle acquareltekeningen versterken het verhaal.'
€ 30.00
MBOE100B - Boemerang - Cowboy Rik (serie 4 delen)
Deze set bevat 4 boeken:

M3-E4: De grappige serie over de avonturen van Cowboy Rik (4 boeken   8+)

Uit de NBD-recensies: 'Korte, begrijpelijke verhalen. Grappige, spannende verhalen gesitueerd in het Wilde Wesen. Aantrekkelijke Makkelijk-Lezenboekjes.'
€ 40.00
MBOE100C - Boemerang - De huid van de slang (serie 3 delen)
Deze set bevat 3 boeken:

M5-E5: De spannende, avonturenserie De huid van de slang (3 boeken   10+)

uit de NBD-recensies: 'Trilogie over een verzwegen geheim. De schrijfstijl is spannend; er zijn vele identificatiemogelijkheden. Hoge leesbaarheid voor kinderen met minder leeservaring.'
€ 30.00
MBOE105 - Wat is er mis met Slof?
9789043704663
Niveau: Avi-M3
‘wat ligt daar?’ vraagt kik.
‘hoe komt die steen daar?’
‘dat is geen steen,’ zegt toek.
‘dat is slof.’
‘slof?’
‘waar is zijn kop dan?’
‘hij trok zijn kop in,’ zegt toek.
‘hoe kwam dat?’ vraagt kik.
‘dat weet ik niet,’ zegt toek.
 
maar is dat wel waar?
€ 10.95
MBOE106 - Kik is eenzaam
9789043704670
Niveau: Avi-E3
Kik voelt zich eenzaam.
Hij wil naar een vriend.
Naar zijn beste vriend.
Maar ... hij weet niet eens wie dat is.
Heeft hij wel een beste vriend?
Kik gaat om raad vragen bij Uil.
Uil weet alles.
€ 10.95
MBOE107 - Een bos vol enge dieren
9789043704687
Niveau: Avi-M4
Op een dag ziet Kik iets raars.
Een harige slang!
Is er een nieuw dier in het bos?
Alle dieren willen hem zien.
Maar de harige slang is niet alleen.
Hij heeft zijn vrienden meegenomen.
Wat willen ze toch?

Trefwoorden: angst | vrienden | dieren

leeftijd 8+ | AVI M4 | hardcover | 48 pagina's | geheel in kleur 
€ 10.95
MBOE101 - Cowboy Rik - een paard voor rik
9789043704625
Niveau: Avi-M3
Rik krijgt het paard van de koetsier. Hij noemt hem Kik. Maar wat moet hij met het gewonde dier beginnen? Gelukkig schiet het indianenmeisje Maan te hulp. Zij brengt Rik naar het kamp waar ze woont. Medicijnman Uil spalkt het been van het paard en schrijft rust voor. Over een week mag Rik het paard komen halen.
Maar als hij dat doet, is Kik er niet meer …
€ 10.95
MBOE102 - Cowboy Rik - De bankroof
9789043704632
Niveau: Avi-E3
Toevallig vangt Rik een gesprek op tussen twee boeven. Ze willen de bank van Steenbeek beroven. Rik probeert sheriff Fin te waarschuwen. Maar die wil niet luisteren. Daarom besluit hij, met hulp van zijn indianenvrienden Maan en Uil, om daar een stokje voor te steken.
Uil heeft een goed plan, maar dat is wel gevaarlijk.
Toch gaan Rik en Maan midden in de nacht met hun paarden op weg.
Zal het ze lukken de boeven te slim af te zijn?
€ 10.95
MBOE103 - Cowboy Rik - De ramp van Goudgroef
9789043704649
Niveau: Avi-M4
Een grote groep helpers vertrekt naar Goudgroef. Rik mag niet mee, omdat hij te jong is. Hij baalt. Opeens komt zijn paardje Kik hem halen. Kik maakt het gevaar-teken met zijn hoef. Wat bedoelt hij daarmee?
Rik besluit achter de helpers aan te gaan. Al snel haalt hij de mannen in. Ze worden bedreigd door gevaarlijke Koki-indianen.
Zal het Rik lukken zijn vrienden te redden?  En zijn ze daarna nog op tijd om de mijnwerkers te bevrijden?
€ 10.95
MBOE104 - Cowboy Rik - De spookstad
9789043704656
Niveau: Avi-E4
Er gebeuren vreemde dingen in het stadje Goudgroef. Alle bewoners zijn op de vlucht voor een spook dat ’s nachts door de straten vliegt. Maar cowboy Rik en zijn vrienden Maan en Uil geloven niet in spoken. Ze gaan naar het stadje toe, om uit te zoeken wat daar aan de hand is.
Zullen ze de Rode Bokkenpoot vinden? En hoe gevaarlijk is dat spook eigenlijk?
€ 10.95
MBOE108 - De huid van de slang - Hard als staal
9789043704694
Niveau: Avi-M5
Mark is met zijn vader op de Oosterse Markt. 
In een glazen bak ziet hij een Indische spitskopslang liggen. De slang lijkt hem naar zich toe te trekken.
‘Mag ik hem voor mijn verjaardag hebben?’ vraagt Mark.
Zijn vader wil daar niets van weten.
Een andere bezoeker komt naast Mark staan. ‘Ladrangan?’ vraagt hij.
Ineens wil de vader van Mark de slang wél kopen.

In een van de volgende nachten krijgen Mark en zijn vader vreemd bezoek. Ze horen over een gebeurtenis van vroeger in Indonesië. Over heimwee en een magische dolk.
Ladrangan heeft meer met Mark te maken dan hij denkt …
€ 10.95
MBOE109 - De huid van de slang - Twee spreuken
9789043704700
Niveau: Avi-E5
De moeder van Mark is niet lang geleden overleden. Mark heeft er nog veel verdriet van.
‘Ladrangan heeft mijn leven gered,’ zei ze tijdens haar ziekbed.
Ladrangan blijkt een dolk te zijn uit haar geboorteland Indonesië. Een kris.
‘Wat bedoelde mama Elsje met deze woorden?’ vraagt Mark aan zijn vader.
Die weet het niet.

Voor zijn verjaardag heeft Mark van zijn vader een Indische spitskopslang gekregen.
Hij voelt zich sterk tot de slang aangetrokken. Het dier beweegt fel als hij het woord ladrangan uitspreekt. Ook wordt zijn lijf dan zo hard als staal.

De tante van Marks vriend Sjeng kom vanuit Indonesië op vakantie. Zij heeft erg veel belangstelling voor zijn slang …
€ 10.95
MBOE110 - De huid van de slang - De laatste reis
9789043704717
Mark heeft een Indische spitskopslang.
De slang kan veranderen in een Indonesische dolk: de kris ladrangan. En weer terug.
Mark kent de twee spreuken die daarvoor nodig zijn uit zijn hoofd. Die heeft hij van tante Cella geleerd tijdens haar vakantie in Nederland. Zij woont in Indonesië en is de tante van zijn vriend Sjeng.

De moeder van Mark is overleden.
‘Ladrangan heeft mijn leven gered,’ fluisterde ze op haar ziekbed.
Wat bedoelde mama Elsje toch? vraagt Mark zich af.
Niemand schijnt het te weten. Dan komt er een e-mail uit Indonesië. Het zet de wereld van Mark op zijn kop.
€ 10.95
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv