Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

Red onze planeet (LWM)

Deze serie behoort tot het interessegebied: Aarde & heelal, Natuur & milieu
Leeftijdsindicatie: van 8 t/m 10 jaar.

Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen.

Red onze planeet (LWM)


De reeks Lees & weet meer
De informatieve boekenseries uit de reeks Lees & weet meer zijn geknipt voor vrij lezen vanaf groep 6. Daarnaast spreken ze vaak ook oudere zwakke lezers (makkelijk lezen) en jongere (hoog)begaafde lezers aan - twee groepen leerlingen die in veel opzichten verschillen, maar die allebei vaak meer gemotiveerd zijn voor informatieboeken dan voor verhalen. Dankzij de vele foto's (de tekst-beeldverhouding is 50 : 50) en de neutrale, zakelijke toon spreken Lees & weet meer-boeken inderdaad een brede leeftijdsgroep aan.
Door het lezen van informatieboeken vergroten kinderen hun algemene kennis en hun woordenschat. Vanaf de middenbouw raken kinderen meer geïnteresseerd in de wereld om hen heen. Voor elk kind zijn er boeken te vinden over iets dat hen boeit!
De boeken van Lees & weet meer zijn bij uitstek geschikt voor boekpresentaties, werkstukken en spreekbeurten rond maatschappelijke en wereldoriënterende thema's, of als verklarend materiaal naast de lesstof. Voor leerkrachten bieden de boeken aanvullende informatie bij de behandeling van specifieke onderwerpen. Elk boek bevat bovendien een lijst met zorgvuldig gekozen weblinks en een woordenlijst.

Info+-kopieerbundel
Bij enkele series uit de reeks Lees & weet meer is een Info+-kopieerbundel verkrijgbaar.
Deze bundel bevat bij elk boek uit de serie één of twee A4-werkbladen met opdrachten op het gebied van woordenschatopbouw (waaronder speelse opdrachten zoals puzzels).
Van alle werkbladen is ook een één-op-één antwoordenblad opgenomen waarmee de leerlingen hun eigen werk kunnen nakijken.
titelprijsbestel
LWM03 - Red onze planeet (serie 5d.)
€ 63.00
LWM115 - Opwarming van de aarde
9789055665815
Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen!

* Wat is de opwarming van de aarde?
* Hoe verandert het klimaat?
* Hoe kunnen we de opwarming tegenhouden?
€ 14.00
LWM116 - Uitstervende wilde dieren
9789055665822
Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen!

* Waarom zijn veel wilde dieren met uitsterven bedreigd?
* Wat is een habitat?
* Hoe kunnen we wilde dieren beschermen tegen uitsterven?
€ 14.00
LWM117 - Uitstervende wouden
9789055665839
Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen!

* Waarom worden de wouden met uitsterven bedreigd?
* Waarom zijn wouden zo belangrijk?
* Wat zou er gebeuren als er geen bomen meer zijn?
€ 14.00
LWM118 - Luchtvervuiling
9789055665846
Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen!

* Wat is luchtvervuiling?
* Waarom is luchtvervuiling gevaarlijk?
* Hoe kunnen we luchtvervuiling tegengaan?
€ 14.00
LWM119 - Bedreigde oceanen en rivieren
9789055665853
Mensen doen allerlei dingen die onze planeet en ons leven hierop in gevaar brengen. Ontdek wat we verkeerd doen en hoe we het beter kunnen aanpakken. Iedereen kan het verschil maken. Ontdek hoe jij kunt meehelpen om onze planeet te beschermen!

* Waarom worden oceanen en rivieren bedreigd?
* Wat gebeurt er met de planten en dieren die er leven?
* Wat kun jij doen om te helpen?
€ 14.00
LWM03KB - Red onze planeet Info+
Kopieerbundel met verwerkings- en antwoordbladen voor woordenschatopbouw.
€ 9.50
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv