Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

KBM 2017 - Bibbers in je buik!

Speciaal voor de Christelijke Kinderboekenmaand 2017 selecteerden we 14 boeken – voor alle groepen - bij het thema Bibbers in je buik!

Informatieve boeken over griezelige beestjes, gevaarlijke natuurverschijnselen of huiveringwekkende gewoontes van vroeger.
Avi-boeken en leesboeken met spannende verhalen en prentenboeken over angstige situaties en bang zijn.

De boeken zijn nergens té eng voor de kinderen van de aangegeven leeftijd en bieden volop gelegenheid tot denken en spreken over vertrouwen hebben, ook als je bang bent.
titelprijsbestel
KBM1701 - KBM-2017 Bibbers in je buik
Boekenpakket bij de Christelijke kinderboekenmaand 2017.

Fictie:
  • Met jou ga ik echt niet mee (prentenboek 4+)
  • Lars is de weg kwijt (6+ M3) 
  • Een bos vol enge dieren (8+ M4) Makkelijk lezen
  • De schat van Ratep (8+ E6) Betere lezers
  • Haaieneiland (9+ ca. E5)
  • Robin Hood (9+ E5)
  • Ansgst in de nacht (10+)
  • Ik durf alles (11+)
Informatief:
  • Aardbevingen AV+ (5+) met online extra's
  • Donder en bliksem (8+)
  • Kakkerlak (9+)
  • Zoom Insecten (9+)
  • Wees blij dat je niet van adel bent tijdens de Franse revolutie (10+)
  • Dr. Bloedzuiger (11+)
€ 120.00
BONT102 - Met jou ga ik echt niet mee!
9789462020382

“Niet met vreemden meegaan!” Herkenbaar voor
ouders en voor kinderen. Maar in de praktijk is het niet altijd een vreemde die bijvoorbeeld aanbiedt een kind naar huis te brengen. Wat doe je als kind als je op het schoolplein staat te wachten en die vriendelijke meneer uit de buurt stelt voor je wel even een lift naar huis te geven?

Met jou ga ik echt niet mee! leert kinderen
stevig in hun schoenen te staan en dat ze alleen mee moeten gaan met diegene waarmee afgesproken is. 
Dit boek, met heldere illustraties van Dagmar Geisler, biedt niet alleen een leuk verhaal over een verstandig meisje, maar geeft ouders en verzorgers ook handvatten om kinderen te leren goed op zichzelf te passen.

€ 12.95
MSCH601 - Lars is de weg kwijt
9789043702669
Niveau: Avi-M3
Auteur: Henk Hokke - Illustraties: Daniëlle Schothorst

mam heeft een brief voor Lars. een brief van Roel. in de brief leest Lars dat de zus van Roel ziek is. en dat Roel een hut heeft. kom je vlug een keer? staat er ook in. dat wil Lars wel. hij gaat naar mam. ‘mag ik …‘, zegt Lars. maar mam hoort hem niet goed. ze belt. ‘doe maar‘, wuift ze. en zo gaat Lars op de fiets naar Roel. al gauw is hij de stad uit. maar dan raakt hij de weg kwijt ...

€ 9.95
MBOE107 - Een bos vol enge dieren
9789043704687
Niveau: Avi-M4
Op een dag ziet Kik iets raars.
Een harige slang!
Is er een nieuw dier in het bos?
Alle dieren willen hem zien.
Maar de harige slang is niet alleen.
Hij heeft zijn vrienden meegenomen.
Wat willen ze toch?

Trefwoorden: angst | vrienden | dieren

leeftijd 8+ | AVI M4 | hardcover | 48 pagina's | geheel in kleur 
€ 10.95
MBBF102 - Robin Hood
9789463410014
Niveau: Avi-E5
Robin Hood is de beste schutter van het bos van Sherwood. Natuurlijk komt hij zijn vrienden te hulp als de gemene graaf van Nottingham weer eens dwarsligt. Maar wie is Robin Hood eigenlijk? Wat is het geheim van zijn afkomst? En wie is dat mooie meisje op wie hij zijn pijlen richt?

Klassieker van Alexandre Dumas.
AVI M5
Leeftijd: vanaf 8 jaar
€ 11.95
MDDV106 - Haaieneiland
9789461756008
Niveau: Avi-E5
De drie ??? zijn op Shark Island, waar een piratenfilm wordt opgenomen. Ze kunnen er niet af want er zwemt een gevaarlijk haai rond het eiland! Een ondergrondse gang voert de jongens diep onder de zee, naar een omgekeerde wereld. Wat heeft het schip en de schat van piraat Paul Pimbel hier allemaal mee te maken?
€ 9.95
MVGR204 - De schat van Ratep
9789043702140
Niveau: Avi-E6
Auteur: Mirjam Oldenhave - Illustraties: Kees de Boer

'Is die schat van Ratep nooit gevonden?' vroeg een man. De gids schudde zijn hoofd. 'De piramide zit vol met geheime kamers, nepdeuren en valse gangetjes die koning Ratep expres heeft laten maken om dieven en plunderaars te misleiden.' En toch durft Mila naar binnen te gaan. Maar de schat van Ratep trekt meer mensen aan ...

€ 11.95
MDNM115 - Angst in de nacht (ML)
9789043703185
Niveau: Avi-E5
Auteur: Reina ten Bruggenkate - Illustraties: Mark Janssen

Als Tim, Noah en Anouk zitten te geinen, rijdt de bus van het schoolreisje per ongeluk zonder hen terug naar school. De vrienden rennen eerst nog achter de bus aan, maar tevergeefs. Niemand ziet het. Aks ze een poos ronddwalen, komen ze bij een verlaten huis terecht. Daar willen ze proberen te bellen of iets eten. Maar het is geen gewoon huis, blijkt. Want ze vinden iets heel engs op de zolder. en waarom doet Tim plotseling zo raar?

€ 11.95
MSPR205 - Ik durf alles!
9789043700665
Niveau: Avi-M6
Auteur: Henk Hokke - Illustraties: Liset van Laer

Als Kevin op zijn nieuwe school komt, wordt hij verliefd op een heel mooi meisje. het blijkt de zus te zijn van Rinze, de aanvoerder van een gemeen clubje. Rinze vertelt Kevin dat zijn zus hem wel leuk vindt, maar dat ze niet van watjes houdt. Om te bewijzen dat hij dat niet is en om bij het clubje van Rinze te mogen horen, moet Kevin een paar opdrachten uitvoeren. Maar het zijn geen gewone opdrachten. Vooral voor de eindopdracht is Kevin doodsbang. Die moet hij uitvoeren bij de levensgevaarlijke zandafgraving. Bij het drijfzand …

€ 11.50
AVP155 - Aardbevingen
9789461753762

Bij een aardbeving loop je gevaar. De grond scheurt. Huizen storten in. Er kan van alles boven op je vallen. Je kunt het beste onder een tafel gaan zitten, als er een aardbeving is.

€ 19.50
MED160 - Kakkerlak
9789055660599
* Hoe snel is een kakkerlak?
* Waarom zijn kakkerlakken schadelijk?
* Hoe worden de babys van kakkerlakken genoemd?

Welkom in de wondere wereld van de kakkerlak. Waarom zijn deze diertjes zo bijzonder? Hoe worden ze geboren, wat eten ze? In dit boek vind je de antwoorden op deze vragen en nog veel meer.
€ 12.00
MED196 - Donder en bliksem
9789055665372

In dit boek kom je alles te weten over onweer.

* Hoe ontstaat bliksem?
* Wat is er eerst, de donder of de bliksem?
* Hoe kunnen we onszelf beschermen bij onweer?

€ 12.00
ZOO403 - Insecten
9789461750150

Leg de harige poten van een vogelspin onder de loep. Kijk een libelle diep in zijn ogen. En zoom in op de klauwen van een duizendpoot.
Met prachtige foto's brengt dit boek je dichter bij de meest bijzondere insecten en andere kleine beestjes dan ooit tevoren.

Met informatie over o.a. bijen, camouflage en de levenscyclus van een vleesvlieg.

€ 13.00
BWBL110 - Wees blij dat je niet van adel bent tijdens de Franse Revolutie!
9789462021624
Stel je voor ... als Schotse vrouw woon je in 1789 in Frankrijk. Je staat op het punt om de terreur van de Franse revolutie van dichtbij mee te maken!
Het is geen goede tijd om van adel te zijn. Het is dodelijk !
€ 14.95
ZIN502 - Dr. Bloedzuiger
9789086641086
Zinder 10+
- Hoe behandelden middeleeuwse dokters de melaatsen?
- Wat deed men met bloedzuigers?
- Welke geneesmiddelen gebruikten artsen in de middeleeuwen?
€ 10.95
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv