Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

Dierencamouflage (LWM)

Deze serie behoort tot het interessegebied: Natuur & milieu
Leeftijdsindicatie: van 8 t/m 10 jaar.

In Dierencamouflage ontdek je hoe dieren zich onzichtbaar maken. Hoe ze opgaan in hun leefomgeving om zich te verbergen voor roofdieren, of om een prooi te besluipen. Je leest hoe dieren met kleuren, vormen en patronen zich hebben aangepast aan hun omgeving.

Op grote foto's zie je hoe ze zich verstoppen, en... weer tevoorschijn komen!

 

Dierencamouflage (LWM)


De reeks Lees & weet meer
De informatieve boekenseries uit de reeks Lees & weet meer zijn geknipt voor vrij lezen vanaf groep 6. Daarnaast spreken ze vaak ook oudere zwakke lezers (makkelijk lezen) en jongere (hoog)begaafde lezers aan - twee groepen leerlingen die in veel opzichten verschillen, maar die allebei vaak meer gemotiveerd zijn voor informatieboeken dan voor verhalen. Dankzij de vele foto's (de tekst-beeldverhouding is 50 : 50) en de neutrale, zakelijke toon spreken Lees & weet meer-boeken inderdaad een brede leeftijdsgroep aan.
Door het lezen van informatieboeken vergroten kinderen hun algemene kennis en hun woordenschat. Vanaf de middenbouw raken kinderen meer geïnteresseerd in de wereld om hen heen. Voor elk kind zijn er boeken te vinden over iets dat hen boeit!
De boeken van Lees & weet meer zijn bij uitstek geschikt voor boekpresentaties, werkstukken en spreekbeurten rond maatschappelijke en wereldoriënterende thema's, of als verklarend materiaal naast de lesstof. Voor leerkrachten bieden de boeken aanvullende informatie bij de behandeling van specifieke onderwerpen. Elk boek bevat bovendien een lijst met zorgvuldig gekozen weblinks en een woordenlijst.




titelprijsbestel
LWM09 - Dierencamouflage (serie 8d.)
€ 100.80
LWM189 - Onzichtbaar in de woestijn
9789055669073

• Welke schutkleur heeft een renkoekoek?
• Welk dier ziet eruit als een woestijnplant?
• Hoe zorgt een cactusuil ervoor dat hij niet opvalt?

€ 14.00
LWM190 - Onzichtbaar in de bergen
9789055669080

• Waar lijkt de huid van een Japanse reuzensalamander op?
• Wanneer verandert een kameleon van kleur?
• Welk dier is bruin in de zomer en wit in de winter?

€ 14.00
LWM191 - Onzichtbaar op de savanne
9789055669097

• Hoe verstopt een giraf zich op de savanne?
• Welke schutkleuren heeft een sprinkhaan?
• Waarom heeft het stinkdier geen camouflage nodig?

€ 14.00
LWM192 - Onzichtbaar in de oceaan
9789055669103
• Welke dier plakt stukjes zeewier op zijn pantser?
• Waar lijkt een pygmee-zeepaardje nog het meeste op?
• Welke trucjes heeft een inktvis om roofdieren uit de buurt te houden?
€ 14.00
LWM193 - Onzichtbaar in het poolgebied
9789055669110

• Welke dieren veranderen in de winter van kleur?
• Hoe verstopt een jonge zadelrob zich voor roofdieren?
• Waarom heeft een keizerspinguïn op het land geen schutkleur nodig?

€ 14.00
LWM194 - Onzichtbaar in het regenwoud
9789055669127

• Welke sprinkhaan ziet eruit als een bloem?
• Welke slimme camouflage heeft de gehoornde kikker?
• Hoe zorgt een bladstaartgekko ervoor dat hij niet opvalt?

€ 14.00
LWM195 - Onzichtbaar in het watergebied
9789055669134

• Met welke slimme truc maakt een alligator zich onzichtbaar?
• Wat doet een roerdomp om niet op te vallen tussen het riet?
• Waarom heeft een vrouwtjeseend een betere schutkleur dan een mannetje?

€ 14.00
LWM196 - Onzichtbaar in het bos
9789055669141

• Waar lijkt een groene nachtvlinder op?
• Welke slimme camouflage heeft een vliegende eekhoorn?
• Wat doet een uilnachtzwaluw om niet op te vallen in het bos?

€ 14.00
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv