Makkelijk lezen

Bestellen
Wilt u een boek of een serie bestellen, dan kunt u dit direct in uw winkelwagen plaatsen en verder kijken. Als u uw keuze(s) hebt gemaakt kunt u uw bestelling, na het invullen van uw persoonsgegevens, versturen. Maak daarvoor in het menu de keuze Bestellen en vervolgens Bestelling versturen.

De Nieuwe Maretak

De leesserie De Nieuwe Maretak biedt een ruime keuze aan spannende, avontuurlijke of fantasierijke boeken, voor kinderen tussen 10 en 12 jaar. Ook voor ouderen kinderen is het namelijk belangrijk dat ze blijven lezen.
Boeken van De Nieuwe Maretak hebben niet al te hoge AVI-niveaus waardoor ze voor de meeste kinderen toegankelijk zijn. Een deel van de serie is zelfs voor Makkelijk Lezen (ML), op AVI-niveaus M5-E5.
De boeken zijn geïllustreerd door toonaangevende illustratoren, waardoor ook kinderen die niet graag lezen ze graag zullen oppakken.

titelprijsbestel
MDNM100 - De Nieuwe Maretak (serie 13d.)
De serie De Nieuwe Maretak bestaat uit 13 delen: In een flits (avi-M5); Valse start (avi-M5); Kattenmepper (avi-E5); Mail uit Barbarije (avi-E5); Angst in de nacht (avi-E5); Gevangene van de gele draak (avi-M6); Geleende krachten (av-E6); Een Ster van een hond (avi-E6); De man met het masker (avi-E6); Dubbel gevaar (avi-E6); Fabian en het mes (avi-E6); Kanjerkamp (avi-E6); Het raadsel van de tijdpoorten (avi-M7).
€ 99.00
MDNM103 - Geen woord van waar! (ML)
9789043700474
Niveau: Avi-E5
Auteur: Rika Vliek - Illustraties: Helen van Vliet

Een stukje uit het boek: Marije begint bang te worden. De man staat haar met felle, priemende ogen aan te staren en verstevigt zijn greep op haar arm. ‘Au! U doet me pijn!’ zegt Marije en ze probeert zich los te rukken. ‘Stel je niet aan’, snauwt de man. ‘En als je niet wilt meewerken …’ Hij keert zich om en roept in de richting van zijn auto: ‘Niels! Kom eens hier!’ Marije voelt de vingers rond haar arm even verslappen. Dit is haar kans! Ze rukt zich los en holt een eindje met de fiets aan de hand bij de man vandaan. Dan springt ze op het zadel en begint verwoed te trappen. Weg moet ze, zo snel mogelijk … Niels beschuldigt Loes en Marije onterecht van diefstal. Waarom? En waar gaat Doeska telkens in het geheim naartoe? Met behulp van Bart, Krijn en het Handboek voor spionnen proberen de meiden erachter te komen.

€ 11.95
MDNM106 - Kanjerkamp
9789043700955
Niveau: Avi-E6
Auteur: Richard Backers - Illustraties: Dirk van der Maat

Een stukje uit het boek: Arnold is inmiddels al beneden en smijt de tussendeur naar de gang open. Binnen twee tellen is hij bij de voordeur. Hij steekt zijn hand uit, maar het lijkt opeens of iemand anders die bestuurt. Arnolds ogen worden groot van schrik en in een golf van duizeligheid ziet hij nog net, hoe de klink van de voordeur hard naar beneden wordt geduwd. Gwen en Aswat botsen tegen hem op. 'Toe dan!' Maar in plaats van te rennen, stapt Arnold achteruit. 'Terug!' gilt hij veel te laat. Tegelijk knalt de deur met een geweldige smak tegen de zijmuur. Een klas van De Notenbalk gaat op kamp. De leerlingen hebben veel lol, tot blijkt dat er spullen gestolen worden. Tijdens een nachtelijke speurtocht waarbij ze de meester moeten zoeken stuiten een paar leerlingen op de dieven ...

€ 11.95
MDNM109 - Fabian en het mes
9789043702218
Niveau: Avi-E6
Auteur: Jos de Valk - Illustraties: Harmen van Straaten

Een stukje uit het boek: ‘Hoort hij zachte voetstappen? Komen er van alle kanten kerels op hen af? Nee, dat verbeeldt hij zich maar, dat zijn allemaal zenuwen. Daar raak je van in de war. Adje knijpt hem weer in zijn arm en hij geeft dat seintje door aan windenmans. Ze kunnen weer verder. Ze richten zich op, daar is het bos al, waar ze veilig zijn. Plotseling knalt een scherpe stem door het donker: ‘Daar zijn ze.’ Verblindende lichtstralen vallen op de dragers. ‘Halt, staan blijven!’’ Fabian logeert bij oop, die een beeld maakt over smokkelen. Samen gaan ze ’s nachts op smokkeltocht en op zoek naar informatie. Ze komen erachter dat er veel spannende, maar ook nare dingen gebeurd zijn. Oops eigen huis heeft er ook mee te maken …

€ 11.95
MDNM110 - Dubbel gevaar
9789043702256
Niveau: Avi-E6
Auteur: Martin Scherstra - Illustraties: Ruud Bruijn

Een stukje uit het boek: ‘De stem van Axel Bergen klinkt heel anders dan Frank zich kan herinneren. Net alsof hij geschrokken is. ‘Nee …!’ Op dat moment sluit de vrouw de deur. ‘Frank!’ Aura’s stem klinkt allesbehalve vriendelijk. ‘Kom je nou nog of moet ik je soms komen halen?’ Frank schrikt van haar stem. ‘Ja, ja!’ Snel strikt hij de veter en rent de trap af, achter Aura aan. In gedachten ziet hij de man en de vrouw weer voor zich. Dat was niet normaal, zoals meneer Bergen op die twee reageerde! Waarom deed de man zijn sjaal en hoed pas af toen hij het kantoor binnenging? Nee, er klopt iets niet, dat weet Frank zeker.’ Aura krijgt een opdracht als fietskoerier. Ze moet, zoals wel vaker, een cd-rom naar een virusexpert brengen. Haar broertje Frank gaat mee. Maar dan probeert iemand op een nare manier de cd-rom in handen te krijgen en blijkt alles anders dan het lijkt …

€ 11.95
MDNM111 - De man met het masker
9789043702232
Niveau: Avi-E6
Auteur: Daan van Driel - Illustraties: Magda van Tilburg

Een stukje uit het boek: ‘We sluiten nu dit onderzoek en komen morgenochtend om negen uur terug. Ik heb nog twee vraagjes voor u, meneer …’ ‘Bert Bosch.’ ‘Juist, meneer Bosch. Kunt u ons morgenochtend …’ Op dat moment slaakte Julie een kreet. Ze was naar de keuken gegaan om water op te zetten voor een kopje thee en toen ze uit de kast kopjes wilde halen, zag ze het. Ze had de deur naast de kast, die de hele tijd had opengestaan, dichtgedaan. ‘Hier, kijk hier!’ riep ze. ‘Hier is een schilderij weg.’’ Jesse logeert bij zijn rijke oom en tante in België. Omdat ze veel kunst bezitten, hebben ze een alarmsysteem. Al meteen de eerste nacht dat Jesse er is, begint het te loeien. Er blijkt een klein schilderij te zijn gestolen. Maar daar blijft het niet bij …

€ 11.95
MDNM112 - Een ster van een hond
9789043702249
Niveau: Avi-E6
Auteur: Anny de Jong - Illustraties: Roel Ottow

Een stukje uit het boek: ‘Koortsachtig denkt ze na. Gisteravond heeft ze het gemaild. Het was het verslag van de turnwedstrijd om de gewestelijke kampioenschappen. Ze heeft de krant nog niet gezien. De hoofdredacteur schuift haar het verslag toe. Haar ogen vliegen over de tekst. (…) Het publiek heeft zich erg misdragen. De politie moest eraan te pas komen en heeft enkele aanhoudingen verricht. De turnbond is geschokt dat dit heeft kunnen gebeuren. (…) Marianne leest niet verder. Ze schuift de krant terug. ‘Dit is krankzinnig,’ stamelt ze, ‘dit heb ik niet geschreven.’’ Kasper en Lidewij schieten meteen te hulp als de computer van Marianne, hun gehandicapte buurvrouw, gehackt wordt. Maar het blijft niet bij een gehackte computer. Er gebeurt nog iets veel ergers. En als haar hulphond Ster er niet geweest was …

€ 11.95
MDNM113 - Geleende krachten
9789043702263
Niveau: Avi-E6
Auteur: Ad Hoofs - Illustraties: Maurice Heerdink

Een stukje uit het boek: ‘‘Wat moet ik doen?’ fluistert hij naar Juri. ‘Je moet naar hem toe gaan’, zegt Juri zonder Sjan aan te kijken. Sjan loopt langzaam naar de oude man toe die hem streng aankijkt. Dan wijst de guru naar een andere jongen die onmiddellijk opstaat. Breed grijnzend loopt hij naar Sjan toe. Opeens klinkt rumoer van alle kanten. De oude man gebaart kort, waarna het meteen stil wordt. Sjan rilt, de jongen kijkt hem ijskoud aan. De jongen is haast een kop groter dan hij en lijkt ook ouder. Sjan beseft dat er geen ontkomen aan is.’ Op vakantie in Indonesië mag Sjan met zijn vriend Juri mee naar de trainingen voor pencak silat. Hardjo, de leraar, pakt Sjan hard aan, maar leert hem ook zijn eigen krachten kennen. Die blijken heel bijzonder te zijn. Net als die van zijn onbekende vader …

€ 11.95
MDNM114 - Het raadsel van de tijdpoorten
9789043702225
Niveau: Avi-M7
Auteur: Else van Erkel - Illustraties: Hanneke Kools

Een stukje uit het boek: ‘Opnieuw keek hij naar boven. Zou hij het aandurven om helemaal in de trillende lucht te verdwijnen? Het leek erop dat er niets veranderde, dus met zijn hersens zou het ook wel meevallen. Maar hij moest wel voorzorgsmaatregelen nemen. Vlug glipte hij langs de stoelbarricade om een lang stuk touw uit de schuur te halen. Het ene eind bond hij aan de keukentrap en het andere om zijn middel. Zo verankerd klom hij omhoog. Toen zijn haren het plafond raakten, haalde hij diep adem en klom nog hoger. Het kleine plekje trillende lucht sloot zich razendsnel om hem heen en slokte hem op. Heel even voelde hij een vreemde, koude tinteling (…)’ Tot zijn verbijstering ontdekt Remmet een opening naar een andere wereld. Het is er kaal en er lijkt niets te leven. Maar dan komt plots een verwilderde jongen op hem af. De jongen wil met Remmet mee. Hij dwaalt al tien jaar in die vreemde wereld …

€ 11.95
MDNM115 - Angst in de nacht (ML)
9789043703185
Niveau: Avi-E5
Auteur: Reina ten Bruggenkate - Illustraties: Mark Janssen

Als Tim, Noah en Anouk zitten te geinen, rijdt de bus van het schoolreisje per ongeluk zonder hen terug naar school. De vrienden rennen eerst nog achter de bus aan, maar tevergeefs. Niemand ziet het. Aks ze een poos ronddwalen, komen ze bij een verlaten huis terecht. Daar willen ze proberen te bellen of iets eten. Maar het is geen gewoon huis, blijkt. Want ze vinden iets heel engs op de zolder. en waarom doet Tim plotseling zo raar?

€ 11.95
MDNM116 - Gevangene van de gele draak
9789043703178
Niveau: Avi-M6
Auteur: Ad Hoofs - Illustraties: Maurice Heerdink

Als Sjan een geheimzinnig briefje en een vliegticket krijgt van zijn onbekende vader, gaat hij naar China om hem te ontmoeten. Maar in China raakt Sjan onverwacht in de problemenen komt hij in een jeugdgevangenis terecht. Daar heeft een gevaarlijke jongen die de hele gevangenis terroriseert, het op hem gemunt. Gelukkig is Sjan net zo bedreven in oosterse vechtsporten als hij. Bovendien sluit hij vriendschap met een wel heel bijzondere jongen ...

€ 11.95
MDNM117 - Mail uit Barbarije (ML)
9789043703161
Niveau: Avi-E5
Auteur: Peter van Beek - Illustraties: Abdelmajid El Houfi

Als de Marokkaanse opa van Abdel overlijdt, erft Abdel van hem een paar oude, handgeschreven teksten. Samen met zijn vriendin Anna wil hij uitzoeken wat de teksten betekenen, maar al snel worden ze gestolen. Waarom? In dit verhaal, dat zich deels in het nu afspeelt en deels in de 17e eeuw, wordt de lezer meegevoerd in de wereld van Michiel de Ruyter. Wat deed de admiraal zo lang in Barbarije, het huidige Marokko?

€ 11.95
MDNM118 - Kattenmepper (ML)
9789043703215
Niveau: Avi-E5
Auteur: Piet van der Waal - Illustraties: Roelof van der Schans

Als de jonge poesjes bij Natan thuis opgehaald worden door een man die ze goed zal verzorgen, vindt Natan dat eerst prima. Maar dan blijkt dat de poesjes die bij Ramon geboren zijn ook allemaal door een man zijn opgehaald. En de poesjes van de nicht van Ramon ook. Hoe kan dat nou? Dat willen Natan, zijn vriend Ferry en een paar klasgenoten tot op de bodem uitzoeken. Maar voor Natan heeft dat meer gevolgen dan hij denkt ...

€ 11.95
MDNM119 - Valse start (ML)
9789043703192
Niveau: Avi-M5
Auteur: Liesbeth van der Jagt - Illustraties: Camila Fialkowski

Jonathan heeft iets te verbergen. Toen hij nog op zijn vorige school zat, heeft hij iets gedaan waar hij niet trots op is. Maar nu zit hij op een nieuwe school en daar weet niemand er iets van af. Op deze school kan hij gewoon leuk mee op kamp en vrienden worden met zijn klasgenoten. Tenminste, dat denkt Jonathan. Tot de laatste kampnacht. Dan gaat het ineens mis. Want hoe noemt Ben hem?

€ 11.95
MDNM120 - In een flits (ML)
9789043703208
Niveau: Avi-M5
Auteur: Anita van den Bogaart - Illustraties: Veronica Nahmias

Als Koen samen met Marianne door het park loopt, vinden ze een rode kinderhandschoen. Van wie zou die zijn? Als Koen de handschoen vastpakt, ziet hij plotseling een beeld in zijn hoofd van een klein meisje dat huilt van angst. Koen schrikt ervan. Zou het beeld iets betekenen? Wie is dat meisje? En wat is er met haar? Dan ziet hij de volgende dag het meisje in de krant staan. Ze is vermist ...

€ 11.95
CONTACT | RETAIL-INFO | ALGEMENE VOORWAARDEN
Prijswijzigingen, spel- en/of typfouten voorbehouden
© 1998-2017 Ars Scribendi Uitgeverij bv